søndag den 15. april 2012

Kager til kaffen


En dag for flere år siden gik jeg i et supermarked med min ældste søn. For hver hylde vi gik forbi, faldt hans øjne på en sød bid men lige gyldigt, hvad han bad om, fik han nej. Det fik ham til at udbryde: "Mor, jeg glæder mig til du dør, for så kan jeg spise alt det slik, jeg har lyst til". Til det kunne jeg kun svare: "Når jeg dør, er du voksen, og så ved du godt, at det er usundt at spise lige så meget slik, som man har lyst til".


Selvom jeg har lyst til at spise en kage, hvér gang jeg drikker en kop kaffe, så lader jeg nogen gang vær', fordi jeg ved, at det ikke er sundt. Som erstatning for en hyggelig bagestund i køkkenet, har jeg i dag "bagt" disse cupcakes i papir i stedet.


Først klippede jeg hele kagens grundform ud i pap efter én skabelon.'


Dernæst klippede jeg bunden, kagen og glasuren ud i tyndt karton, gavepapir og glanspapir efter 3 andre skabeloner, og til sidste limede jeg delene oven på papbunden.

Kagerne kan bruges som fødselsdagsinvitationer, gavemærker eller små postkort.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med kommentarer. Altid dejligt at vide, at der er nogen på den anden side af skærmen.