onsdag den 30. maj 2012

Det kloge indkøbsnet


Det her er et meget klogt indkøbsnet. Dels fordi der er et billede af en ugle uden på, og dels fordi det ikke er lavet af plastik, som efter brug bliver smidt ud, men fordi det er syet i stof og bliver brugt igen og igen.


Det er syet af et viskestykke, som jeg fandt i Føtex til 20,- kroner i sidste uge. Jeg har sagt det før, men jeg siger det gerne igen, det kan godt betale sig at købe viskestykker, når man falder over dem i supermarkedet. De er billigere end et stykke almindeligt stof, de fåes med mange fine mønstre og motiver, og så er stoffet som regel lidt tykt vævet, hvilket gør dem velegnede til opbevaring af fx skolesager eller tegnegrej.


Jeg klippede 5 cm. af i siderne og ca. det samme både i top og bund for at få den rigtige størrelse på nettet. Det tiloversblevne stof fra siderne, brugte jeg til at sy hanke af. Forsiden med uglen syede jeg sammen med at stykke ubleget lagenlærred i samme størrelse, foldede kanten foroven 2 gange og syede hankene fast øverst i kanten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med kommentarer. Altid dejligt at vide, at der er nogen på den anden side af skærmen.