onsdag den 7. november 2012

En krea-kuffert til Frida


Det er altid skønt at møde ligesindede, der ligesom jeg elsker at arbejde kreativt på den ene eller den anden måde. Disse dejlige mennesker kommer i alle aldre og en af mine absolutte ynglings krea-personer er Frida, som lige er blevet 9 år.

Hun har evnen til at finde på de mest fantastiske ting. Hun kan trylle en hat frem af 2 gamle plastikglas og tegner som en drøm. Derfor skulle hun have en krea-kuffert til sin fødselsdag i år.


Jeg havde fyldt en papkuffert fra Søstrene Grene med forskellige ting, som hun kan bruge, når hun klipper, klistrer, tegner og syr.


Tingene er helt egoistisk valgt ud fra, hvad jeg synes er sjovt, fordi jeg ved, at Frida og jeg deler smag, når det kommer til det.


I kufferten var der silkepapir og filtkugler, et stempel til de forestående julegavemærker, tape og elastiksnor i fine farver og 6 ruller crepe-papir, som jeg personlige misunder hende meget. Ikke at jeg på stående fod ville vide, hvad jeg skulle bruge dem til, men de er helt fantastisk fine.


Små klemmer, stjerneglimmer, et hjerte i styropor, som man kan lime fx grønt mos på og de farvede tændstikker, som var en fast bestanddel af min barndoms kreatimer på fritten.



Øverst i kufferten havde jeg også lagt et ark glansbilleder og nogle stykker filt, som egner sig godt til julepynt, men det er en helt anden historie.

3 kommentarer:

Kom gerne med kommentarer. Altid dejligt at vide, at der er nogen på den anden side af skærmen.